Monday, November 29, 2010

bila hati dah panas..

salam..hari khamis hri tu masa blik keje naik bas Nadi, adala sorang akak/adik ni dok depan aku.Pastu husband die kot kol. disebabkan aku dok btul2 blakang die dan bagi sesape yang x penah naik bas Nadi, ada bas yg seat antara depan  n belakang xdela jauh sangat.jadinya nak x nak aku pon terdengarla jugak perbualan diorang..masa yang perlahan tu aku xdela dengar sangat tapi disebabkan sis kat depan aku ni makin lama makin kuat plak volume die, jadinya aku pon dengan scara x langsung pasang telinga..die marah kat suami die rupanya..bertekak kat dalam tepon sampaikan lepas tu satu bas kot leh dengar..dan yang paling syok tu, driver bas tu sampai tutup radio (busybodyla plak kan..huhu)..
yang aku nak sampaikan kat sini bukanlah isi pergaduhan antara die dan suami dia (walaupun aku tahu (accidentally)) lantak diala pasal apa..tapi yang aku nak bagitaunye, sangat x sesuai kalau nak gaduh ke bertekak ke, kat atas bas or mana2 public transport..dan x kisahla kalau anda bertekak berdepan ke or dalam tepon..sangat tak sesuai ok..memangla orang tak kenal kamu or husband kamu..tapi benda2 macam tu mengganggu orang sekeliling..nak2nye orang macam aku ni yang akan kecut perut dan berdebar giler dan sampai satu tahap boleh cam nak nangis bila dengar orang gaduh,bertekak,marah dan seumpama dengannya kat depan aku..mungkin dia marah yang teramat tapi x boleh ke tunggu sampai rumah dulu baru gaduh..aku x kisahla korang nak bertumbuk ke apa ke kat rumah tapi ni dalam public transport dok terjerit2 marah2 maki2 husband kamu ni apehal..silalah jaga maruah kamu dan suami kamu..mungkin sesetengah antara kita tak kisah benda2 camni kot..yang tak kisah tu lantak kamula...
(peringatan untuk diri aku sendiri nanti kalo dah kawen..huhu..)

No comments:

Post a Comment

i thank u...