Friday, September 17, 2010

1/4 + 1

1/4 abad + 1 = 26..yup2!!!Allah selamatkan kamu..Allah selamatkan kamu...Allah selamatkan kami semua...Allah selamatkan kamuuu...
happy birthday to ME..happy birthday to ME...happy birthday..happy birthday......happy birthday to MEEEEEEEE...
finally 26..makin tahun nombornye makin bertambah tapi jiwanya makin muda..
bila dah meningkat umur 26 ni,tibe2 je terfikir,adakah aku bertambah matang atau perangaiku masih di takuk lama?..tapi bila fikir2 balik adela sikit2 perubahan perangai aku kalo nak dibandingkan ngan time remaja dlu..yg paling ketaranya kalo masuk dapur..dulu,kalo mak aku suruh masak nasi,aku akn masak nasik jela..lepas tu terus naik atas g tgk tv..xdek dah nak tolong wat keje lain..maklumla,mak x suruh..(itulah slalunya alasan).
kalo skang,bunyi mak aku dok kletang2 kletung kat dapur,x yah tunggu mak aku panggil dah,terus masuk dapur tolong..kalo mak aku suruh masak nasi,bukan stakat masak nasik je aku buat,siap ngan lauk2 skali aku sedia..pastu siap tolong hidang walaupon aku x nak makan..(bangga skejap walopon cam ntah pape jer).
itu salah satu contohla..contoh kematangan seorang aku..walopon ade banyak benda yg aku xleh nak ubah..sampaikan ayah aku dengan bangganya iktiraf aku ni anak lelaki dia yang ke-7 (oh,aku ade 6 adik bradik laki2,tapi Alhamdulillah aku ni x tomboy..abg2 aku jaga betol adik pompuan diorang nih)tapi tu semua x bermakna aku ni x matang dalam berfikir..cuma ada benda lebih baik kita kekalkan dari dok try tukar sebab takut orang mengata(itu sebenarnya ayat nak justify diri sendiri)..takut orang ngata walhal takde sape yang ngate pon..bagi aku,buatla apa yg kita minat asalkan minat tu x menghalang kita dari beribadat kepada Allah..x melanggar syariat Islam..x mencemar nama baik keluarga dan x mencalar maruah kita..haa itu yg paling penting bagi aku..kalo semua tu x terabai,aku rasa x perlu aku tinggalkan minat aku tu..oh satu lagi..aku x kacau orang ngan minat aku tu..
tiba rasa cam tak tau dah nak tulis apa..semua yang aku fikir nak tulis tadi semuanya aku dah terlupa sebab sambil2 tulis mende nih sempat lagi aku layan citer kat sblah..
oklah..selamat hari jadi untuk diri aku sendiri..moga dimurahkan rezeki,dimudahkan segala urusan di dunia dan akhirat & dirahmati Allah..AMIN...

3 comments:

  1. selamat hari lahir kak ji!!!terima kasih atas umurmu 5 tahun yg lepas kerana muncul dalam hidup saya!!!

    ReplyDelete
  2. time kasih madaniahismail..huhu..bukanke dah nak masuk 7 thun lebih kite kenal?huhuhu..rumate kat matrik lg...

    Anonymous-time kasih..

    ReplyDelete

i thank u...